torsdag 14 maj 2020

Konsten att hitta energi

De senaste dagarna har varit lite kärva på arbetsfronten. Mycket webinarier och videomöten och det suger lite energi. Särskilt gårdagen var ganska brutal för det var tre webinarier på raken med komplex information och nästan bara envägskommunikation. Det kostar på, jag märker att jag inte riktigt har mer hjärnkapacitet kvar sen.

I dag fick jag hjälp att komma ur energibristträsket. Vi kör gärna lite "spontanlöpning" på torsdagar - några stycken ur Runacademygänget och några som inte springer med gruppen denna terminen men gärna vill ha sällskap. Göran höll i ett upplägg med blandade intervaller från 3 minuter till 30 sekunder så man fick träna på tempoväxlingar. Lätt hänt att bli fartblind med det upplägget... och så avslutade vi med en omgång tabata-intervaller så vi blev ordentligt trötta.

Fast jag fick snarare mer energi av det passet och det kändes riktigt bra :-)

I morgon är det fredag och jag startar dagen med morgonjogg och nybakade bullar innan jag kastar mig in i dagens planerade aktiviteter. Det är ännu en intensiv dag i morgon men jag tror jag har koll på läget och kommer kunna stänga ner inför helgen med en bra känsla!

Inga kommentarer: