tisdag 22 oktober 2013

Lekstuga på gymmet?

Ja, ungefär så. I morse körde jag myspys på gymmet i en timme och en kvart innan jag kom på att jag nog borde se till att duscha och dra till jobbet innan nån efterlyste mig.... Ja, för en tidigare gymfobiker är det rätt stora framsteg!

Jag hade egentligen tänkt att jag skulle köra några basövningar och sen något högintensivt men det blev snarare en övning i att mörda en muskelgrupp i taget. Jag värmde upp med rörlighet med kvastskaft, lite lätta axelövningar och lite rotatorcuff innan jag gick på det tunga artilleriet.

Bänkpress först för att ha den avklarad. Sen fram med gummibandet för chins och pullups. Militärpress med skivstång där jag utmanade mig själv att gå över 20 kg (jag fegar alltid på axelövningar men det verkar lite korkat numera) och överlevde. Latsdrag i kabelmaskin. Superset biceps/triceps i cablecross med så tunga vikter att jag bara klarade 6 reps. Nu började det suga lite i armarna men jag fortsatte glatt med inverted row med benen på balansboll. Slängde några set bålövningar med balansbollen när jag ändå hade plockat fram den. Sen avslutade jag med L-Y-T och några set bicepscurls medan jag stod på balansbrädan.

Ett respektabelt pass. Mina triceps kändes ordentligt möra och armarna var lite shaky i några timmar efteråt. Perfekt. Nu känns det ordentligt i diverse muskler och jag känner på mig att det inte blir helt komfortabelt i morgon. Fast det var ju meningen också :-)

I stället för ytterligare träning i kväll har jag sysselsatt mig med veckans inlämning om protein. Väldigt intressant ämne och riktigt bra föreläsningar. Det ger lite mer "kött på benen" när det gäller styrketräning, proteinintag och kosttillskott!

Inga kommentarer: