måndag 28 oktober 2013

Okoncentrerad på löpkursen

Ja, skämmes. Sista gången på löpkursen och så var jag ofokuserad och okoncentrerad. Tur att coach Katarina inte sätter en i skamvrån eller tvingar på en extra spyintervaller!

Mitt i en höststorm och det var löpkursdags. Jag hade tagit bilen till jobbet för att slippa kämpa mig hem i stormen så jag tog en av jobbets lånecyklar till Kungsparken. Samtliga kollegor och receptionisten ansåg nog att det var dags för en mentalundersökning.... blåst och regn och grejer, vem går ut i sånt väder? Ja, jag, tydligen.. På vägen såg jag upp till flera som försökte ha med sig paraply, det skulle jag åtminstone inte försöka mig på i en skånsk höststorm ;-)

Vi värmde upp och löpskolade och Katarina repeterade hela tiden det vi lärt oss under kursen. Det funkade helt okej där i början. Sen var det dags att springa intervaller och det funkade riktigt dåligt. Coachen stoppade mig på andra varvet och frågade om jag hade mycket i huvudet. Jo, det hade jag - för det var en sån där måndag där allting bara rasslar in och allting är superbråttom. Fick tipset att fokusera framåt, på här och nu, och springa på. Det funkade mycket bättre! Det var inte helt hundra och det kan eventuellt bero på att jag var lite stel i vaderna efter gårdagens okoordinerade pass. Men det var betydligt roligare att springa när jag fokuserade på det jag skulle göra i stället för att ha en massa annat skräp i huvet....

Cyklade genom regnet tillbaka till kontoret och bytte om till torra kläder innan jag kutade upp i matsalen och haffade en portion pyttipanna att värma mig på. Varken sushi eller sallad kändes som en bra deal en sån här dag! Stormen tilltog ute och innan jag lämnade kontoret slängde jag iväg ett mess till Ida för att höra hennes åsikt om NMT + klass 3-varning. Vi enades om att vi inte är rädda för dåligt väder men att saker som flyger omkring i luften är en annan grej - för säkerhetens skull. Så vi ställde in passet och jag sitter inne och lyssnar på stormen.

Jag gillar inte blåsväder. Jag blir rastlös och ofokuserad och får huvudvärk. Det kan sluta blåsa!

Inga kommentarer: