fredag 3 januari 2014

Fredagsspyfys på Friskis

Tidig väckarklocka i dag eftersom jag hade tandläkartid 07.30. Hade lite svårt att få i mig frukost innan men tänkte att jag kunde ju unna mig frulle på stan efteråt som belöning. Tji fick jag - för jag fick en tillfällig lagning med en produkt som behövde härda i minst två timmar och jag fick således varken äta eller dricka förrän några timmar senare :-( Jag var måttligt road....

Anyway, efter en runda på IKEA och en välbehövlig lunch laddade vi om för eftermiddagens fredagsfys på Friskis. Ett pass som vi inte riktigt visste vad det innebär - "Bokat gym - tema buren" kan vara lite vadsomhelst. Dessutom uteblev instruktören men en stammis kutade upp i gymmet och haffade en annan instruktör som hon hade sett där och han sa ja till att ta hand om oss 23 motionärer. En eloge till honom för att ställa upp sådär oförberett!

Vi fick värma upp själva medan han "dukade" och vi hjälptes åt att plocka fram och fixa. Det blev ett cirkelpass med 10 stationer, 3 varv. Ca 35 sek per station varv 1 och 2, ca 40 sek på tredje varvet (ingen timer, bara en gammal telefon, så det där med tiden blev lite hejsan-hoppsan men det var okej). Dessa stationer körde vi:
Burpees
Ballslammers (eller wallball)
Boxjumps
Armhävningar på bosu
Kettlebell swings
Utfallsgång med två kettlebells
Dips i dipställning med gummiband alt på bänk
Militärpress med liten skivstång
Pullups/chins med gummiband
Marklyft

Det visade sig vara ett ganska sadistiskt pass. På andravarvet ville jag helst kräkas efter kombon burpees-ballslammers-boxjumps och sen tvärdog armarna av den läckra kombon dips-militärpress-pullups så marklyften blev brutaltunga. Schysst :-D

Det var ett riktigt bra pass även om det blev lite kajko i början och vi hann inte heller med nån gemensam stretch utan fick stretcha själva. Samtliga kläder var dyngsura kan jag meddela....

Jag är jätteglad att man hittade en instruktör som hoppade in. Det hade varit ett riktigt antiklimax att inte få köra passet när vi var laddade för det och även om jag är kapabel att sätta ihop något själv så blir det alltid lite, lite bättre när nån annan jagar och man får köra i grupp!

2 kommentarer:

Nellie - the Flying Hippo sa...

Och jag som tyckte att jag hade ett rätt späckat schema. ;) Efter övervägande blev det en vilodag för min del. Sa jag att jag gillar din nya design? Det gör jag i alla fall. :)

Pernille sa...

Haha. Det är ganska få personer som faktiskt vill veta hur mitt träningsschema ser ut. De frågar och sen...tja... slutar de lyssna eller nåt ;-)
Tack förresten, jag tyckte det var skönt med en lite lugnare bloggmall!