söndag 26 januari 2014

Söndag 0900. Hemma. Färdigtränad. Yay!

Nä. Det känns kanske inte så superfantastiskt när klockan ringer kvart över sex på en söndag. Men jag gick och la mig redan vid tio i går och jag behöver lägga mig i tid i kväll eftersom måndagen kommer börja okristligt tidigt med mina mått mätt. Och jag var nästan vaken när klockan ringde, så jag gick upp. Känslan när man kommer hem klockan nio, färdigtränad och med frukostfrallor och morgontidning under armen, den är heeeeelt oslagbar!

Jag hade förberett allting innan - väskan packad, gröten färdigblandad så att det bara var att tillsätta vatten och koka upp - så det gick smidigt att äta frukost och komma iväg. Var framme på gymmet kvart över sju ungefär och till min stora överraskning var det tänt, 3-4 andra galningar var i full gång med träningen.

Efter cykelturen var jag behagligt genomvarm så jag körde bara lite rörlighetsövningar innan jag körde igång mina marklyft. Oväntat stabilt med tanke på hur veckan annars har sett ut med förkylning etc. Inga problem med treor på 85 kg och greppet är riktigt bra med magnesium. Snackade lite med en av de biffigare gymstammisarna också, otippat trevligt faktiskt.

På axelpressen sen. Min nemesis. Har fortfarande inte lärt mig att älska den (jag har däremot slutat hata marklyften vilket är ett plus!) men satte stabila treor med 30 kg i dag. Tendensen är fortfarande att jag svankar lite och böjer mig bakåt och då kan jag ju inte lyfta. IN med skallen, UPP med vikten!

Dips som avslut - 5 x 4 reps med kroppsvikt. Det börjar verkligen ta sig och fast jag inte tycker att dips är lika roliga som chins så känner jag mig åtminstone inte som ett ufo i dipsställningen längre. Väldigt nöjd med dagens pass. Jag avslutade med lite bicepscurls och latsdrag i kabelmaskin bara för att det kändes kul.

Svängde förbi Mormors Bageri som ligger precis nära gymmet och köpte lite nybakade frallor innan jag styrde cykeln hemåt. I MOTVIND. Det kändes betydligt kallare än när jag cyklade till gymmet två timmar tidigare! Och snön som vräkte ner på telefonens väder-app lyste med sin frånvaro ute i verkligheten. Det hade annars varit mysigt med lite snö.....

Inga kommentarer: