onsdag 26 mars 2014

Otålig.

Det borde vara mitt andranamn!

Just nu väntar jag otåligt på att få mina resultat från helgens laktattröskeltest. Trycker "hämta meddelanden" i mailboxen en miljon gånger per dag. Fast det hjälper inte - det kommer när det kommer. Väntar lika otåligt på några andra mail men det verkar också dröja. Some day.....

I dag struntade jag i NMT för kroppen kändes inte helt hundra. Jag har träningsvärk i hela baksidan av kroppen efter gårdagens pass - seriöst, från nacken ner till hälarna, men BARA på baksidan! Dessutom kände jag mig trött och lite "off" så jag bestämde att jag kunde vila. Fast jag hade en liten djävul på axeln som höll på med sitt "du BORDE faktiskt träna för du har inte ens cyklat i dag och i morgon blir det bara styrkepasset för du ska vara instruktör på kvällen och sen blir det antagligen inget pass på fredag heller för du ska till tandis...". Ja, sa jag, och på lördag blir det dubbla NMT-pass och på söndag ska vi springa 25 km så nog fasen får jag ihop veckans träningsdos ändå fast jag tar en kväll i soffan!

Eftermiddagen har spenderats med ett long overdue frisörbesök och jag ser nu inte längre ut som en Shetland Sheepdog utan helt civiliserad och utan lockar i nacken. När jag nu ändå var hemma passade jag på att slänga i lite slingblekning också för jag trivs bättre med mig själv när hårfärgen är lite ljusare än min naturliga färg. Men vad det tar tiiiiid..... satt otåligt och tittade på klockan och väntade!

Sen tänkte jag att jag skulle vara kreativ i köket och fixa en fräsch solgul smoothie till kvällsmaten och att ha som mellanmål i morgon efter träningen. Finnerödja Bara Bär havtorn och fryst mango, kvarg och vaniljyoghurt - vinnare, yes? Fast så hittade jag en lätt övermogen avocado som lika gärna kunde hänga med. Och fräscht solgul blev nån slags urblekt gulgrön färg. Så f-n heller, tänkte jag - slängde i lite fryst spenat och en tesked spirulina och så blev smoothien vackert vårgrön i stället. Inte för att man ser det i termosmuggen, men ändå....

I morgon blir det fullt ös. Benpass på gymmet, jobbedag full av möten, instruera på kvällen. Ska ladda med Sveriges Mästerkock, en mugg te till och några lakritschokladmandlar :-)

Inga kommentarer: