tisdag 25 mars 2014

Skööönt gym-pass!

I morse var det helt enkelt riktigt skönt att träna. Jag tog mig hemifrån lite senare än brukligt och när jag klev in på gymmet vid kvart i åtta var det nästan tomt. Heavenly :-) Visst, passet var ganska tungt och det är absolut inte favoritpasset, men det kändes riktigt bra och tryggt i dag. Kroppen svarade fint trots söndagens urladdning och det blev ett riktigt kvalitetspass!

Marklyftspass - efter närmare två veckor utan marklyft. Ett ganska tungt pass. Jag värmde upp med pinnen och kände lite på baksidorna som var mjuka och fina, inte tillstymmelse till stelhet att oroa sig för. Bara att köra, alltså. För säkerhets skull drog jag några lätta set innan jag lastade till 70 kg och körde mina fyra åttor. Vidare till latsdragmaskinen där jag körde "finnen". Mysig känsla i baksida lår som höll i sig sen när jag körde lårcurl....

Något stelbent gick jag sedan vidare till passets andra del. Först chins (med gummiband) och latsdrag. Sen stångrodd där jag lastade på ordentligt med vikt i dag, körde med 27 kg senast men nu blev det 32 bara för att jag körde med den korta stången och inte orkade räkna på viktskivorna... fast det gick kalasbra så det var bara att tacka och bocka. Sist på schemat latsdrag med dubbel kabel - den sög ordentligt i dag!

Som bonus körde jag tre omgångar L-Y-T för baksida axlar (prehab för inklämningssyndrom och musarm, dubbelbra alltså) som jag varvade med indrag av boll för att ge bålen en omgång också. Lite stretch på det och sen var jag klar! Då hade jag hållit på i en timme och 20 minuter så det var hög tid att ge sig in i omklädningsrummet för att bli "kontorsmässig" fast egentligen var jag inte särskilt sugen på att sluta träna när det gick så bra....

Sen har jag jobbat och cyklat hem från jobb i regn och blåst och blivit dyngsur. Laddar nu om för kvällens träning med B.A.B.Y. Runner's Team och förväntar mig att bli dyngsur igen. Tur att man inte är gjord av socker :-D

Inga kommentarer: