fredag 13 februari 2015

Be the best version of you

Man kan inte påstå att jag har varit "mitt bästa jag" de senaste dagarna. Rödnosig, rödögd och snorig som bara den. Hostat konstant, haft feber, och varit enormt grinig över att mat inte smakar och så blir jag ännu mer grinig för att jag inte äter och därmed får lågt blodsocker. Bra va?

Men i morse hade det ändå vänt lite, lite. Till mer kämpaglöd och mindre uppgivenhet. Att jag ett kort, kort ögonblick kände doften av morgonteet gjorde att jag klarade av att äta min frukostgröt och dricka min gröna superfoodshake. Sen försvann lukt- och smaksinnet igen och det blev bara en smoothie till lunch, men livet blir ändå lite lättare när man börjar få i sig energi.

Sjukskrev mig från jobbet redan i går och är glad att jag inte behövde jobba i dag med täppta bihålor, skrällhosta, snor och huvudvärk. Däremot är det en hel del praktiska grejer som inte har blivit gjorda för att jag först var i Stockholm en vecka och sen hade full fart i tre dagar för att därefter kasta mig in i PT-utbildningen och vara sjuk samtidigt. Såna saker som att betala räkningar exempelvis. Flytta minneskort och simkort till ny telefon, installera appar, fixa inloggningar, föra över data. Tvätta för att sänka berget i tvättkorgen lite. Läsa in mig på info om tills vidare hemligt nytt projekt och förbereda lite hemsidetexter om samma. Det blir snart offentligt, jag lovar ;-)

Så jag skrev en lista på exakt alla småsaker jag behövde få undan och betade av dem i "jobbighetsordning". Telefonbytet och duschen blev kvar till sist. Nu har jag installerat mig i min nya telefon (den är knallorange och fantastisk!) och har således bara duschen kvar att bocka av men det verkar gå sämre med det. Kanske borde ta tag i saken....kanske.

Inga kommentarer: