tisdag 17 februari 2015

Dags att uppdatera The Bucket List igen!

Senaste uppdateringen är från december 2013 så nu är det väl dags för en ny. När jag ändå inte kan träna och sånt så kan jag drömma i alla fall :-)
  • springa marathon innan jag fyller 40 check!
  • kunna springa en mil under 50 minuter check!
  • resa till New York
  • åka på löparträningsläger igen (och igen och igen) check! 3 stycken på 1½ år.
  • skriva min magisteruppsats (kan faktiskt bli aktuellt under 2015 om det går som jag har tänkt)
  • åka på träningsresa check!
  • göra en Tjejklassiker
  • göra en svensk klassiker (en hel, alltså)
  • lära mig simma ordentligt
  • prova på triathlon
  • utbilda mig till PT  check!
  • i någon form arbeta med hälsa, träning och personlig utveckling Check. Faktiskt. Dels har jag petat in en massa mera sånt i mitt vanliga jobb och dels....jajustdet. Släpper snart den infon :-)
  • dela med mig av mina erfarenheter med utbrändhet, stress och träning Check! Jag har föreläst, det var skitkul, och fler föreläsningar är i pipeline. 
  • lära mig fler pusselbitar inom controlling för att göra ett bättre jobb check!
  • ha en röd NMT-väst (väntar bara på att de kommer till oss här i söder...)
  • vara ledig en hel månad i sträck (kanske aktuellt till sommaren?)
  • gå på massage oftare check! Jag har varit riktigt duktig på att ta hand om mig faktiskt.
  • köra en sportbil
  • skaffa FiveFingers check!
  • gå på chokladprovning
  • lära mig champagnesabrering
  • semestra i Karibien
  • lära mig klättra (inomhus och klättervägg går bra)
  • skaffa växthus strukit denna då det inte längre känns som nåt jag önskar mig!
  • lära mig göra chins och pullups (check på pullups, chins - working on it....)
  • ha två jämngamla Maine Coon-grabbar som kan busa med varandra!
  • Springa ultramarathon Tjejmarathon 2014 avklarat, tränar för tjejmarathon 2015. 
  • ta 100 kg i marklyft, 90 kg i knäböj och 60 kg i bänkpress (jobbar på den här. Marklyft är klart och jag siktar nu på 120 kg, knäböjen tror jag inte jag har lyckats med och i bänk har jag klarat 54 så jag är på väg i alla fall!) 
  • Springa Swiss Alpine (nytt 2015)
  • Våga förändra (den här punkten är lite kryptisk för alla andra men jag vet vad jag menar och det räcker just nu)

Inga kommentarer: