söndag 1 februari 2015

Träningsdejt och smygstart

Jag hade en sedan länge inbokad träningsdejt med Sofia i förmiddags. Vi träffades på läckra Balance Gym City och körde ett trevligt styrkepass tillsammans. Ingen av oss hade nån vidare koll på stället så vi yrade runt litegrann innan vi hittade rätt rum och rätt grejer ;-) Förmodligen verkade vi rätt virriga men kul hade vi i alla fall. Riktigt bra och välutrustat gym och mycket fräscha omklädningsrum inkl. bra produkter i duschen.

Jag tyckte att vi kunde köra ett av Maddes nya program (egentligen ska jag först börja i morgon men när jag nu ändå skulle gymma i dag så blev det smygstart) så vi fick en härlig genomkörare av axlar, armar och rygg. Axellyft och hantelpressar, två olika armhävningsvarianter, älskade hatade kryssdrag och lite bicepscurl som lämpligt discoavslut. Jag var ganska mör i armarna sen och tyckte att hårtorken var lite väl tung :-D Blir nog mysigt i axelpartiet i morgon :-)

Efter dusch och fix gick vi bort till Bianchi och kastade oss över deras italienska buffé och pratade om allt mellan himmel och jord. Det är alltid kul att umgås med Sofia, vi har full fart på samtalet fast vi ses otroligt sällan!

Hem och vända i ruskvädret innan vi åkte till Globen för avslutningsgalan. Högst njutbart. Riktigt många härliga performers på isen som bjöd på sig själva, körde snabba klädbyten och hade satt ihop kul showprogram i stället för att bara köra nåt av de vanliga programmen. Särskilt imponerande var en rysk tjej som åkte till Conchita Wurst och bytte från kavaj och skjorta till glitterklänning i farten, och vinnaren på herrsidan, spanske Javier Fernandez, som showade loss som aerobicsinstruktör och superhjälte. Systrarna Helgesson bjöd på en kul syskonfajt med inspiration från boxning och en av mina favoriter, Michal Brezina, som domare.

Totalt sett en ganska härlig söndag och nu är det dags att äta middag och packa ihop allting (inklusive ett drygt kilo te, ahem...) och åka hem till Skåne i morgon. Sen blir det vardag en kort stund innan sista delen av PT-utbildningen och sen kanske jag har lite spännande nyheter att dela med mig av också!

Inga kommentarer: