lördag 30 maj 2015

Så. NU börjar jag känna mig mänsklig igen!

Gårdagen var.... rätt jobbig. Om begreppet "träningsbakis" finns så var det nog det jag var! Jag var jättetrött när jag la mig torsdag kväll, stensäker på att kunna sova, hade fixat sen jobbstart fredag morgon - men sov jag? Nä. Inte mycket. Låg mest och glodde upp i taket, hittade aldrig off-knappen....

Det var således en ganska mör blondin som kom in på kontoret vid niosnåret och började förbereda sig på frukost med sin nya chef. Jag höll ändå ihop det ganska bra och sa inte allt för många konstiga saker, åt lunch och hade sen mötet-från-helvetet (bokföring och kontoplaner, fredag eftermiddag någon???) innan jag hivade i mig en iskall cola och sen tog mig hem för att jag inte orkade mer. Halvlåg i soffan och tittade på Barnmorskan i East End, lagade en snabb pasta carbonara, halvsov lite till och gick sen och la mig. Ahhh.... sova :-D

Sov som en glad liten gris i natt, vaknade självmant innan väckarklockan, kände mig pigg bortsett från stela vader (ja, backarna gör sitt!). Frukost, nyhetsmorgon, instruktörskläder på och ner till Bulltofta för att instruera ett glatt gäng. Körde "Greatest Hits" i dag med alla mina favoritövningar inkl. "Return of the 100 Burpees", korta sprinter, cirkelfys m.m. innan vi avslutade för dagen.

Jag snabbade mig hem och åt lunch och bytte om innan jag rullade tillbaka ner till Bulltofta för att delta i "Bulltoftafesten". Det är ett arrangemang som Stadsområde Öster håller i och tanken är att områdets olika föreningar m.m. får presentera sig själva. I dag var det B.A.B.Y. Runners Team som hade beslutat att vi skulle vara med så jag studsade runt där i ett par timmar och hjälpte med vår fråga på tipsrundan, delade ut flyers, pratade löpning och träning i allmänhet. Plus att jag stack bort till Ungdomshuset och blev ansiktsmålad "bara för att jag kan". När alla började packa ihop snabbade jag mig hem och missade precis en skur :-)

Har landat nyduschad och fräsch i soffan med ett kallt glas vitt vin och hejar på alla som springer Stockholm Marathon i dag! Joakim steker raggmunk och fläsk i köket och det blir en lugn kväll med Gladiatorerna som kvällens vildaste inslag. Skönt....


Jag känner mig springpepp igen, äntligenLusten har inte riktigt funnits där på ett tag men nu är den tillbaka. Det var roligt att springa St Hans Extreme på starka fantastiska ben med tryck i steget och jag längtar till att springa igen, det blir en lugn ego-runda i mitt tempo med min dåliga spellista med springmusik i morgon tror jag - oavsett väder. Funderar så smått på att sikta in mig på ett millopp i september och se om jag kan klämma ett nytt milpers kanske, men främst vill jag springa för att det är roligt och härligt och skönt och enkelt. Inte för att jag måste! Nytt träningsupplägg för kommande fyra veckor har landat i mailboxen och jag ser fram emot att dra igång på måndag även om det som vanligt finns en hel del utmaningar i programmet :-D

Inga kommentarer: