söndag 19 juni 2016

Efter-effekter? Vuxenbakis?

Lite oklart varför men jag har varit vansinnigt trött och seg i dag. Trots att jag inte drack en droppe alkohol i går har jag känt mig smått bakis och i behov av vila. Förmodligen en kombination av att det var himla smärtsamt att vara jag i går och Voltaren. Nåja. Efter en småseg morgon åkte vi ut och handlade det som akut behövdes och sen kollapsade jag i soffan med en bok en timme.

Lunch blev en omelett på lite "kylskåpsrens" och sen tyckte Joakim att jag behövde komma ut på en promenad. Vilket han som vanligt hade helt rätt i - han vet oftast vad jag mår bra av och ger mig en välbehövlig spark i rumpan ;-) Jag tyckte vi kunde kombinera nytta med nöje och passa på att tanka bilen, handla kattsand (mindre lyckat att släpa hem 20 kg på cykel nämligen) och parkera på Bulltofta och gå en runda. Det blev en timmes rask promenad inkl skog och backar och sedvanligt småprat, mycket njutbart!

När vi kom hem var det dags att laga mat (baconlindade kycklingfileer och ugnsrostade rotsaker, bra mat som sköter sig själv i ugnen en stund) och efter maten satte jag mig och pysslade ihop träningsprogram till veckans PT-kunder medan Joakim packade sina grejer. Sen var det dags för oss att åka - jag in till stan för att fixa ögonfransar och Joakim i bilen mot Göteborg för sista veckan innan hans semester börjar.

Väl hemma (tidigare än tänkt, det gick undan i dag!) packade jag väskan för morgondagen och landade på yogamattan för en halvtimme med fokus på övre rygg som kändes välbehövligt och bra i dag. Sedan te och jordgubbar med glass och så hade jag tänkt titta på TV men fjärrkontrollen verkar ha sagt upp sig och man kan således bara titta på SVT1. Det var sådär intressant (fotboll) så jag struntade i det och drog igång lite musik på Spotify i stället.

Morgondagen bjuder på tidig jobbstart och naprapatbesök, jag väntar mig att farbror Jimmy sticker nålar i mig och fixar till nacke och axlar så att jag blir normalfungerande igen :-D Så det är väl snart dags att börja förbereda för läggdags på det här bygget.

Inga kommentarer: