måndag 6 juni 2016

Jaha, då var vi där igen ja...

Ahem. Joråsåatteh... gårdagens träningspass har satt sina spår och jag går som en halt anka som har gjort i byxorna :-) Men man får väl vara tacksam för att man orkar ta i, helt enkelt!

Som resultat av den överdrivna träningsvärken var jag lite segare i morse men inte värre än att vi var på gymmet vid tio. Rygg och mage på programmet för min del. Jag värmde upp axlarna noga med rotationer, omvända kryssdrag och "pizzabagaren" plus latsdrag innan jag körde några sets chins + pullups med gummiband. Jag gör så många chins som känns bra och sen vänder jag greppet och kör pullups tills jag inte orkar mer. Funkar just nu.

Tunga hantelroddsset på det och Malous L-Y-T fick avsluta rygg-delen av passet i dag. Fortsatte med reverse crunches i TRX, sidoliggande höftlyft i TRX (stört jobbigt), atomic situps och avslutade med rygglyft med bröstryggsrörlighet innan jag kände mig klar.

Dusch på det och promenad upp i stan för att kolla in nationaldagsfirandet på Stortorget och äta lunch. Vi hamnade på Zocalo i dag och jag åt mjuka tacos med kyckling, mango och guacamole som var suveränt goda. En islatte till "efterrätt" och en runda till Gymgrossisten avslutade turen på stan. Hem och chilla - Joakim och katterna somnade i soffan, jag läste bok - innan vi fixade middag och åt. Väskan är packad inför i morgon då vardagen väntar igen och jag har planerat veckans PT-pass. Återstår bara att yoga lite och se om jag kan hitta nån form av rörlighet i den här stela kroppen!

I morgon kväll väntar roligheter som förhoppningsvis blir fler roligheter i höst. Berättar när det är klart, såklart. Fast först en helt vanlig dag med PT-kunder före och efter kontorsjobb - men en ovanlig kväll då jag har en sambo att komma hem till <3

Inga kommentarer: