fredag 17 juni 2016

Såja. Morgonpass.

Jag var i alla fall hyfsat vaken när klockan ringde halv sex. Klev upp, fixade te, borstade tänder, drack smoothie (banan, hallon, havregryn, proteinpulver, mandelmjölk), klappade katter, gav mig av. 06.40 inledde jag mitt träningspass i ett ganska så tomt gym.

Jag började med prehab för axlarna i vanlig ordning innan jag snodde åt mig bänkpressen. 3 set bänkpressteknik, 4 set bänk med dubbelstopp (det börjar ta sig men jag hatar det fortfarande!), 3 set smalbänk. Sen blev det axelpress med hantlar och sidolyft i dropset som jag fortfarande hatälskar. Smala armhävningar på bosu och så ett superset om tricepspress i kabelmaskin och "the 21" med Z-stången. Totalt tog det dryga timmen och då hann jag med lite stretch av axlar och bröstmuskler också. Bra start på fredagen!

Dusch, cykla till jobbet och sätta sig vid dukat frukostbord. Lyx! Sen blev det kontorsjobb i lugn och ro med lurar och Spotify för att hålla fokus. Mycket bra, mycket effektivt.

Vid två stack jag till gymmet igen för att ta hand om två kunder och sedan en konsultation med en ny kund som Naprapat-Jimmy hade skickat till mig. Mycket roligt, det kan nog bli bra om hen bestämmer sig för att träna med mig! Sen ringde jag Joakim och stämde av middagsplanerna (mycket bra att han handlar middag på vägen hem alltså) och cyklade hem. Vi var hemma typ samtidigt och hjälptes åt med middagen - laxtournedos, nypotatis, örtagårdssås, haricots verts. Ett glas vitt till det och jordgubbar till efterrätt. Typiskt bra!

Nu är det helg. Två veckor till semestern. En vecka tills Joakim har semester (vissa har mer tur än andra tydligen). Vi ska kramas, äta mat, träna tillsammans, bara vara.

Inga kommentarer: