onsdag 12 oktober 2016

En dag i taget. En pusselbit i taget.

Det är onsdag och jag är i mål med halva veckan. Lugn dag i går, högt tempo i dag igen. Två morgonkunder på gymmet, kriga mig genom stormen till kontoret, jobbajobbajobba, utvecklingssamtal, jobbajobbajobba, cykla hem i världens motvind.

Andningspaus. En timme hemma. Tid nog för en kopp hett starkt te, macka, favoritprogram på webb-tv, planera resten av kvällens arbete. Fundera ut rätt kläder, tejpa fot, på med lager-på-lager kläder för att inte frysa.

Cykel mot Bulltofta, låsa in grejer, möta upp PT-kund. Ut i blåsten, måttligt road faktiskt men det blev bättre sedan. Vi styrde kosan mot en behaglig slinga inne i en skogsdunge där det nästan alltid är lä, så även i dag, och jobbade där en dryg halvtimme för att sen kliva ut på mer öppet område i slutet av passet.

En kvarts omställningstid inför NMT. Fylla vattenflaskor, registrera närvaro, stämma av med instruktörsaspirant inför passet, kolla klockan, uppställning, let's go. Uppvärmning, fart på blodcirkulationen, värme i musklerna, mjuka upp lederna, bli redo för dagens utmaningar. När deltagarna är genomvarma lämnar jag över dem till aspiranten som bjuder på en härligt flåsig cirkel och lite backintervaller. Sen tar jag över och kör sprintstarter och en bålstyrkecirkel innan vi kör jägarmarsch tillbaka och stretchar.

Innan jag åkte hemifrån i eftermiddags kände jag att det var lite jobbigt att behöva jobba utomhus två pass men både under och efter passen kände jag mig bara otroligt nöjd med att få vara ute och röja runt och tjoa lite! Inte frös jag heller. Fast det kan eventuellt hänga ihop med långkalsongerna....

Morgondagen är lite tveksam. Fick en avbokning på ett morgonpass så jag slipper åka hemifrån jättetidigt, har två kunder som inte riktigt vet om de tänker vara pigga eller inte. Finns alltså viss risk att jag får stuva om litegrann "i farten" men det löser sig nog. Jag har två nödplaner i huvudet, kommer jag bara ihåg att packa rätt grejer så får jag ihop hela pusslet i morgon också!

Inga kommentarer: