torsdag 13 oktober 2016

Vardagsmotion. Japp.

Jag har inte tränat i dag. Men jag har cyklat knappt 2 mil och har över 20.000 steg loggade med mitt aktivitetsarmband/stegräknare. Cykeltransport fram och tillbaka till kontoret och tre utomhus PT-pass blir ändå en del - och en himla massa frisk luft. Sen är det ju så att när man är ute kan man inte riktigt haffa en klunk smoothie i farten utan det blev tre timmar på raken utan mellis så jag var bra hungrig när jag kom hem!

Spaghetti och köttfärssås landade bra i magen tillsammans med knappt en liter vatten. För jo, man behöver dricka även om det är kallt - och jag står ju inte still länge i taget när det är så pass kyligt som det är nu utan jag joggar med, går bredvid, hejar och håller igång.

I vanlig ordning var jag halvmissnöjd med att cykla ut till Bulltofta i motvind direkt efter jobbet men så fort jag kom igång var jag glad för att få vara ute och skutta runt. Två kunder med tonvikt på utefys (inte utan löpning men med en hel del styrkeövningar) och ett duopass löpcoaching där vi nötte löpskolningsövningar, pratade teknik och tips och tricks och avslutade med korta intervaller som jag tycker är bra för att de ger mig möjlighet att se hur folk springer när de blir trötta.

Ja och sen cyklade jag som sagt hem och åt mat. En snabbsväng med dammsugaren, diska undan, packa i ordning inför morgondagen (hurra, fredag!), en halvtimme på yogamattan och sen satte jag mig med en kopp te och en portion glass. Välförtjänt.

Inga kommentarer: