söndag 18 december 2011

All in med GPP

Dags för Fighter Fitness och puuuuuuh, det var tufft i dag! Patrik hade bestämt sig för att bjuda oss på GPP och det vet jag sedan tidigare att jag hat-älskar. Hatar för att det är så in i vassen tufft och älskar det - kanske just därför. Men först - en uppvärmning som hette duga. Löpning, löpning, löpning, skottkärran, kaninhopp, grodhopp, gorillagång...

Sen GPP - General Physical Preparedness. En härlig kombo av burpies, jacks, split jumps, burpies, jacks, mountain climber. 30 sek av varje utan paus, dvs 3 minuters högintensivt arbete, sedan 1 min vila, upprepa. Totalt 4 varv. Jag gav precis allt jag orkade och jag hoppas på superkompensation till fredagens utmaning!

Martin har gjort en finfin instruktionsvideo för den som vill se övningarna. Lite halvkass bildkvalitet men nog är det begripligt.


Patrik nöjde sig inte med det utan vi gjorde femtielva varianter på plankan också innan det räckte och vi fick en skön stretch att avsluta med. Jag gillar att Patrik verkligen tar sig tid med stretchen och tar med en hel del övningar som inte är så vanliga. Nu kan jag t ex stretcha både biceps och axlar på ett bra sätt utan att dra axlarna ur led!

Jag susade förbi Samurai på vägen hem och hämtade 13 bitar sushi som jag klämde i mig när jag kom hem. Strax dags för ostkaka för att bättra på energiintaget :-) Och i morgon ska jag roa mig med ett litet styrketräningspass!

Inga kommentarer: