söndag 4 december 2011

Stockholmshelg med lördagslångpass

Fredag morgon klev jag upp och kände mig ganska mör i kroppen tack vare Cattis intensiva träningspass på torsdagkvällen :-) Hotellfrukost och kursdag stod på schemat och efter avslutad kurs tog jag mina grejer och åkte tvärs över Stockholm (Globen-Solna) för att möta upp min man på ett lite mysigare hotell. Efter att ha checkat in och kramats ordentligt drog vi iväg mot Vapiano i Gamla Stan som jag hade spanat på dagen innan. Det var givetvis knökfullt och härligt stimmigt men vi hängde i baren med varsin rolig drink tills vi fick vårt bord. Vapiano visade sig vara ett riktigt bra och prisvärt matställe. Jag åt en supergod pizza med färska fikon, parmaskinka och acaciahonung och lyxade till det med tiramisu till efterrätt.

Lördagens första sightseeing blev långpass med Running Sweden-gänget. Jag trodde att vi skulle springa längs Brunnsviken och i Hagaparken men så blev det inte – det var Karlberg och Västerbron som stod på schemat denna dag. Vi sprang med olika grupper och tyvärr :-) hade inte min gruppledare superbra koll på kartan så vi missade Västerbron men hann med en massa andra stigningar i stället. Som vanligt var det ett trevligt och pratsamt gäng jag sprang med och vi fick ihop knappa 14 km på 90 minuter. Lite styrketräning och stretch efteråt och så en välbehövlig dusch.

Efter att ha dumpat av våra blöta grejer på hotellrummet stack vi iväg till Fjärilshuset vid Haga och det var en kul upplevelse. När man väl lärde sig titta efter fjärilarna fanns det hur många som helst! Efteråt tog vi en sväng på Gamla Stans julmarknad och en god fika innan vi åkte tillbaka till hotellet för att byta om. Middagen åt vi på Saddle &Sabre Steakhouse och det kan jag rekommendera – väldigt goda biffar och häftig restaurang!

Efter söndagshotellfrukost är det så dags att vända hemåt – vi hann med tåget (5 minuters marginal, inte direkt min grej men så blev det i dag) så det är väl bara att luta sig tillbaka och titta på utsikten!

Inga kommentarer: