lördag 17 december 2011

Självinsikt...

Hade en underbar "lightbulb moment"-upplevelse i torsdags. Jag kom hem efter cirkelfyspasset, maken hade precis kommit hem 5 minuter tidigare och skulle sätta igång och värma mat och baka ett bröd. Vi pratade lite och jag kommenterade "alltså, är du sur eller är du trött?". Fick svaret "nej, jag är inte sur, men jag tror att du kanske är lite trött för det låter så på dig?" Och precis i det ögonblicket då jag nästan kläckte ur mig det underbara argumentet "nähä, jag är inte ALLS trött, inte ett DUGG, det är ju DU som är tjurig" insåg jag att det var läge att knipa käft och bege mig in i duschen. För att jag förmodligen var både gnällig och trött och hade lite lågt blodsocker.... Och då är det ju härligt att ha människor nära sig som förmår att hantera det på rätt sätt!

Inga kommentarer: