lördag 31 december 2011

Träningsstatistiken 2011

År 2011 har jag gjort följande:
Sprungit 93 mil
Tränat totalt 418 träningspass på 357 timmar
Cyklat i 74 timmar, styrketränat i 66 och ridit i 72 timmar

Det längsta jag har sprungit är halvmaraton och det tog 2 timmar och 10 minuter.
Mitt bästa resultat på Cooper-test är 2,48 km (jag har inte gjort testet specifikt utan Endomondo mäter bästa distans på 12 minuter under träning och tävling). Mina snabbaste 5 km gick på 24:50 och snabbaste mil på 50:03.

Under de senaste 30 dagarna har jag bränt 13.000 kcal på träning, på ett år blir det ungefär 156.000 kcal. Det motsvarar 275 chokladkakor (mörk, 100 g), 3120 äpplen, 710 kanelbullar eller 446 liter julmust!

Under 2011 har jag minskat min kroppsfettprocent med 7 procentpoäng och förbättrat min miltid med 23%. Jag har inget att klaga på. Roll on 2012! Nästa bloggkapitel blir nyårsmålen...


Disclaimers och sånt:
Statistik på de km jag har sprungit kommer från Endomondo. Resterande från Suunto Movescount och den pulsklockan fick jag i slutet på januari så tekniskt sett är det bara 11 månaders statistik på all annan träning, men vem bryr sig - det är ju häftiga siffror!Och jag loggar inte all transportcykling med pulsklockan. Jag använder den när jag cyklar till och från jobb i träningskläder och till och från gymmet, men ska jag in till stan och handla eller äta och inte är ombytt så är det inte heller att räkna som träning.

Inga kommentarer: