onsdag 7 december 2011

Den där träningsvärken hörni....

....jag tycker den är SÅ lurig! Jag kände mig superpigg i kroppen i morse, inte tillstymmelse till ömma muskler nånstans. Sedan kom det smygande och klockan 12, exakt 22 timmar efter att jag började träna i går, slog den till med full kraft. Gaaaaah! Allting är ömt och stelt. Undantag för axlar och övre rygg för de fick sig en knådning på kontorsmassagen i förmiddags men jag kan ju inte gärna påstå att mina stela lår är arbetsrelaterade....

Fast det finns fler som har träningsvärk, Sirpa verkar ha ungefär samma åkomma som jag ;-) Hon kände av den direkt på morgonen - det gör jag faktiskt väldigt sällan. Det är bara om jag har kört jättetuff träning (dubbeltimme med coachen är ett typexempel!) eller gjort något jag verkligen inte brukar syssla med. Annars är det alltid så att jag på morgonen hinner tänka "vad stark jag har blivit, jag känner ju inte ens av träningen från igår" och så några timmar senare är jag blockhalt på alla fyra och stel som en pinne. Just nu undrar jag hur jag ens ska kunna ta mig upp på hästen i kväll!

1 kommentar:

Suzan sa...

kör hårt ikväll!