tisdag 20 december 2011

Två kontinent från min komfortzon...

Ja, exakt SÅ jobbigt var det att gå på aerobicstriptease. Jag har sysslat med konståkning och klassisk balett, jag har gått på aerobics och instruerat motionsjympa, och jag har dansat jättemycket och har inte svårt för att lära mig koreografi - men det här var en riktig utmaning. Och det där med att gå på aerobicstriptease för att känna sig sexigare på hemmaplan ger jag inte mycket för - snyggt var det då inte när jag nån enstaka gång vågade mig på att titta i spegeln!

Men jag erkänner - det var också väldigt roligt att utmana sig själv och göra nåt man INTE är bra på. Det var lite samma sak med body combat i början som blev väldigt mycket "barbiecombat" tills jag började känna mig så bekväm att jag vågade släppa loss lite. Och jag känner mig ju hemma i konceptet koreografi och dans, jag gillar dansaerobic, så jag förstår inte varför detta skulle vara så svårt? En pusselbit är nog i alla fall att jag har väldigt svårt att få min långa rygg att samarbeta i alla mjuka rörelser. Det är lite svårt att få signalerna att gå fram och då ser det rätt skumt ut emellanåt. Men jodå, jag ska våga prova igen och ge det en chans. Någon gång. Men jag vill hellre springa en mil eller ta 40 kg i marklyft - och DET hade jag inte sagt för ett år sedan, då hade allt som involverade aerobicssal varit en säker vinnare i den tävlingen!

Mille får dock bra betyg som instruktör - kul koreografi och bra tempo genom hela passet så tummen upp för det!

1 kommentar:

Lina sa...

Aerobicstriptease låter spännande och skrämmande! Jag skulle aldrig vågat! :-)