måndag 12 december 2011

Träningsvecka - planerad

Så här ser planen för veckan ut, vi får se om jag lyckas hålla den också. Återkopplar på söndag.

Idag: Styrkepass - det crossfit-inspirerade, plus 15 km cykling. Check!
Tisdag: "Vilodag" som innebär 16-26 km cykling beroende på hur vi lägger upp dagens logistik
Onsdag: 20 km transportcykling, en ridlektion
Torsdag: 16 km transportcykling, Funktionell Styrka på F24S Värnhem
Fredag: 16 km transportcykling, styrkepass på gymmet
Lördag: Ridlektion, 4-10 km transportcykling
Söndag: Söndagskombo: body combat + fighter fitness + 10 km transportcykling + SUSHI!

Anledningen till att det blir helt bisarrt mycket transportcykling för årstiden är att maken har kvaddat bilen i helgen (han är helt oskadd men bilen fick bärgas till verkstad och vi väntar på att få veta om det är lönt att fixa den och när vi i så fall får tillbaka den) vilket innebär att jag kan välja på att cykla i en halvtimme eller åka buss i en timme för att ta mig till jobbet. Att ta sig till ridskolan med buss är omöjligt. Så det är ju tur att jag ska vila från löpningen även denna vecka eftersom jag måste cykla en hel del. Och det är tur att jag köpte ett par helt oslagbara vinter-cykeltights på sommarrean för de kommer väldigt väl till pass nu!

Inga kommentarer: