torsdag 19 september 2013

4good: Eat, Love, Live 2013

Gårdagens 4good-kväll, ja. Jag vet inte riktigt var jag ska börja. Förutom att jag var så fascinerad och imponerad av alla fyra föreläsare att jag aldrig kom mig för med att fotografera. Och att när Carina introducerade 4good som "Lägerelden 2.0" där vi berättar de bra historierna - så hade hon rätt. Det är precis det som händer! Någon berättar sin historia och vi andra lyssnar, fascineras, inspireras. Fantastiskt!

Kristin Kaspersen inledde kvällen. Förutom att jag vill ha hennes överarmar (de är alldeles perfekt muskulösa utan att vara för biffiga) så berättade hon väldigt personligt om sin egen resa i livet. Om att hitta rätt väg genom träningen, om att älska att springa och om att vila sig i form. Jag var tvungen att köpa hennes bok. Jag vill veta mer! Kristin tar 100 kg i marklyft. Vi är ungefär lika stora och hon är lite äldre än jag. Jag ska också ta 100 kg i marklyft! JAG SKA DIT.

Lisa Lemke var nästa snygging på scen och jag blev alldeles lycklig av att höra henne berätta om hur man gör för att jobba med sin hobby på heltid. Jag är inte hon och jag vill inte göra samma saker, men jag imponeras av drivet och av hennes blick för möjligheter. Så här långt har jag ju bara nosat på det där med att följa hjärtat även om jag har tagit enorma kliv jämfört med för några år sedan. Det är absolut rätt väg. Kan Lisa, kan jag!

Sedan var det paus, mingel, bokköp, vin, choklad - och som vanligt alldeles för mycket folk på för lite plats men så är det ju på Palladium. Inte mycket att göra åt. Men oftast lyckas jag hinna med det jag vill hinna med och så även i går. En signerad bok rikare gick jag tillbaka in i salen för del två.

Jennie Widegren var först ut efter pausen. Jag gillar dans och jag gillar Bounce men det var coolt att höra hela storyn bakom och se några väl valda klipp. Jennie har en härlig energi och man märker att hon älskar det hon gör!

Annelie Pompe fick avsluta. En liten, späd tjej som kan fridyka ner till 126 m. Och som utstrålade lycka, glädje och harmoni för hela slanten. Hon har verkligen hittat sin grej! Inte för att jag är sugen på att dyka till 126 m för fem öre men att se filmen om hennes rekorddyk med hennes personliga kommentarer gav mig rysningar. SÅ fantastiskt. Obeskrivligt. Och också en story om att bestämma sig, om att följa sina drömmar och nå sina mål.

Som vanligt efter en 4good-kväll går jag hemåt med lätta steg och känslan av att kunna allt, att vara helt oslagbar. Och med massor av nya roliga ideer i skallen. De ska få landa lite, jag ska skriva ner lite väl valda tankar på bra ställen och så får vi se vad det blir av det. De första målen är redan spikade - 100 kg i marklyft. Ett maraton på 4:30. Positiva resultat av friskvårdsprojektet jag precis sparkade igång på jobbet. Det kommer nog mer så småningom!

Inga kommentarer: