tisdag 10 september 2013

NMT - utvärderingspass 2

Dags för mitt andra utvärderingspass i dag, denna gång under Idas vakande öga. Fast Ida tog ju chansen att delta i passet själv när hon ändå var där :-) Roligt!

Jag hade satt ihop ett pass med stegrande ansträngningsnivå för att få deltagarna ordentligt uppvärmda och "smyga igång" lite. Jag minns så väl Idas pass som började snällt och sen blev kräkjobbiga och det är lite bra - man hanterar kräkjobbigt lite bättre när man får mjukstarta! Så vi gick och joggade och grupperade om kolonnen och gjorde bonusarmhävningar och körde Följa John uppför backen så att alla kom igång på ett bra sätt.

Sen följde lite rörlighetsövningar och styrkeövningar med teknikfokus innan vi drog igång passets huvuddel där deltagarna jobbade parvis och växelvis med styrka och backlöpning. Fokus i övningarna låg på bålstabilitet. Sen avslutade vi styrkedelen med en runda över/under innan vi joggade tillbaka och körde parvis jägarmarsch sista biten.

Jag har givetvis aspekter att jobba på som instruktör fortfarande men fick bra feedback av Ida så jag vet vilken riktning jag ska jobba i. Och så hoppas jag att NMT-gänget fortsätter blogga, beskriva på Funbeat och prata med mig så att jag får feedback från deltagarna också! För jag tar gärna emot feedback och jag är alltid intresserad av att veta hur jag kan bli bättre.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det bra pass idag! Ochj ag tar din uppmaning på allvar och skriver ett träningsinlägg innan jag går och lägger mig. :-)
Christina

Pernille sa...

Tack, Christina! Er feedback är ju SÅ viktig - vi som instruerar är rent krasst där för er skull så det är viktigt att ni blir nöjda.