lördag 31 januari 2015

Nytt kapitel i livet!

På måndag börjar en ny era i mitt liv. Jag vet, det låter rätt så dramatiskt men det känns faktiskt så!

Den här veckan har i mångt och mycket varit en återuppladdningsvecka. Morgon och kväll har jag jobbat på distans (mycket bra att möjligheten finns) och resterande timmar har jag tillbringat i Globen och tittat på EM i konståkning. Gamla cirkushästar lämnar aldrig manegen säger man och visst infinner sig en viss känsla av längtan efter att få showa på isen... fast jag tror inte att mina numera rehabiliterade fötter ens går ner i mina gamla konståkningsskridskor!

Anyway. kickstart 2015-uppgiften den här veckan var att göra nåt läskigt och vet ni vad det läskigaste i världen är? Jo, det är att släppa kontrollen och det har jag gjort. Kontrollen på min egen träning. För det är Madeleine Rybeck som är min PT på distans den kommande tiden och det som är både för- och nackdelen med Madde är att hon kan både styrketräning och löpning så jag behöver inte ha två olika coacher och pussla ihop träningsscheman. Nackdelen - ja det är då att jag inte får lov att pussla och trixa själv.

Jag har fått mitt första schema och det listar vackert styrkepass, löpträningspass och vilodagar. Bara att bita ihop och göra som Madde säger.  Det kommer bli ganska smärtsamt och jag misstänker att Madde (även på distans) är kapabel att vara exakt lika läskig som Katarina. Det fiffiga med det här upplägget är att jag har skrivit upp mina mål och sen vet jag att jag får ett schema som hjälper mig dit. Jag kommer få träningspass som är vackert anpassade till att springa Tjejmarathon och jag behöver inte själv fundera över när jag ska lägga sista långpasset, hur mycket styrketräning som är lagom och om jag ska springa intervaller eller ej. It's out of my hands - förutom att jag ska göra det som står på schemat och inte hålla på och mecka med det.

4 veckor i taget. Nu kör vi - ba GÖRT! Fast jag börjar med att vara olydig för i morgon har jag en gym-date och då tänkte jag helt enkelt köra måndagens pass. Sorry Madde....

Jag har förresten hört ryktesvägen att jag är med i senaste numret av I Form, har inte själv läst artikeln men tar gärna emot feedback om ni har nåt att säga :-)

1 kommentar:

Unknown sa...

Artikeln var väldigt trevligt skriven! Jag ska scanna in den o maila så du får läsa den själv också.