torsdag 2 februari 2017

Man blir bra på det man övar på.

Fast ärligt talat är det nästan roligast att hålla på med nåt man INTE riktigt är bra på. Utvecklingskurvan blir skapligt brant :-) Förra veckan plaskade jag mig igenom 1050 m på 45 minuter och var megastolt över att ha hunnit över 1000 m. Denna vecka simmade jag 1250 m på 43 minuter, utvecklingen i procent är ju enorm :-D

För övrigt var det lugnt och skönt i simhallen i dag mesta tiden och jag simmade dessutom om andra simmare utan att få panik vilket jag är rätt nöjd med! Det tar sig. Om jag fortsätter nöta kommer det bli bra. Det tog inte ens emot att åka till simhallen i morse men jag misstänker att vädret var en anledning, så himla råkallt så det var skönt att ta sig ner i ljummet vatten!

Sen blev det en alldeles vanlig arbetsdag förutom att jag cyklade iväg till affären under eftermiddagen för att handla frukosten till i morgon, det är enklare så. Den ligger lika bra i kylen på jobbet som i mitt kylskåp här hemma under natten och så slipper jag transportera den så långt.

Sen cyklade jag hem i värsta motvinden och blev milt indignerad över en sån där fuskcyklist på elcykel som tvunget skulle ligga på rulle i 2 km för att sen köra om och dra iväg. HUR var det rättvist egentligen? Jag som inte har elassistans fick kämpa som en gris och sen bara drog människan utan att återgälda tjänsten? Hrmf.

Efter en kort sväng hemma var det på med utekläderna igen för att cykla ner till Bulltofta och ha en PT-kund (inomhus, turligt nog, för det var inte ett dugg skönt ute!), sen handla på hemvägen och så äntligen landa hemma. Mat i magen och en stund på yogamattan gjorde underverk för energinivåerna men det blir nog tidig läggning i kväll igen. I morgon får jag ett kvitto på min hälsostatus och sen får vi se om jag är sugen på ett discopass eller om jag bara vill åka hem och hålla helg!

Inga kommentarer: