fredag 26 oktober 2012

Hej, fredagkväll! Är du redan här?

Den här veckan har gått i ett helt hysteriskt tempo och hoppsan, nu landade vi i fredag.

Onsdagen var något kaosartad av diverse skäl. Under kvällens ridlektion fick jag be om att byta häst för att jag inte klarade av den krut-tunnan jag satt på. Kändes som om han skulle explodera precis när som helst och jag hade absolut inte resurser att hantera den energin just i onsdags. I stället fick jag byta till "hästen som ingen gillar" men hon var faktiskt riktigt trevlig. Fick också rida en rätt kravlös lektion tack vare en ridinstruktör som insåg att allt inte var som det brukar vara och det gav mig chans att känna på en okänd häst i eget tempo vilket fungerade helt perfekt. Feedback i slutet av lektionen var att instruktören aldrig hade sett hästen gå så bra så det var rätt härligt efter en kass start.

Torsdag - ja, vad ska man säga. Tidig morgon på jobbet, susa till banken för möte om lånelöfte, prata med mäklare, tillbaka till jobb, värdering av hus, tillbaka till banken, budgivning på lägenhet. Typ så. Samtidigt som jag faktiskt lyckades knappa in samtliga månadens bokföringsfiler på jobbet och de kan inte posteras förrän 1 november. Trevligt att vara ute i tid!

Och i dag? Har bjudit mina kollegor på frukost, jobbat en rätt trevlig fredag, sedan spenderat 2½ timme hos frisören för "helrenovering". Nu garanterar jag att jag inte blir borta i skogen på Yddingeloppet på söndag :-) Den som är i Torup får se resultatet!

Nu är det helg. HELG.

Inga kommentarer: