tisdag 2 oktober 2012

Tack, superkrafter!

Trots att jag fortfarande tränar på att inte vara superwoman så har jag vissa dagar då jag bara MÅSTE ta till superkrafterna. I dag var en sån dag.

Teammötet drog över med trekvart och det innebar att min eftermiddagsplanering med att handla, cykla hem och dra igång tvätten på rätt tvätt-tid plötsligt blev väldigt tajt. Inte blev det bättre av att jag glömde komihåglistan på skrivbordet....

MEN det är ju då man tar till superkrafterna. Fotografiskt minne t ex. Lyckades återkalla komihåglistan för min inre blick och gjorde Ica Maxi på 13 minuter blankt (bra med självscanning!). Upp på cykeln, tack till mina starka ben som skjutsade mig, klädbytet och varorna hem på 25 minuter. Hemma en kvart innan tvätt-tiden drog igång så jag hann till och med packa upp maten och få i mig lite vatten innan jag susade ner i tvättstugan. Fint!

Sen jobbade jag av mig all stress genom att laga ratatouille - typiskt bra terapimat, man kan stå där och skära grönsaker i små små bitar i ganska lång tid medan man småmediterar och sjunger för sig själv. Till ratatouillen blev det lammfärsbiffar och bulgur. Så vi fick både god mat och rena kläder, win-win! Och jag har hunnit varva ner igen.

Ingen träning utöver cyklingen (i full fart) i dag - däremot ska jag ta tag i att titta lite på min träningsdagbok från pulsklockan, misstänker att jag inte har uppdaterat den på evigheter så att alla pass ligger inne som "unknown activity"....Och så kan vi verkligen inte ha det!

Inga kommentarer: