torsdag 11 oktober 2012

Lätta intervaller och starka skidåkarben!

Efter en behaglig tågresa blev jag väldigt lyxigt upphämtad på centralen, fick lunchen serverad och sen var det dags för intervallpass. 8 x 1 minut i 5-fart med 1 min vila stod på schemat och jag fick agera hare. Det verkar vara lite vajsing på min farthållarfunktion för jag råkade dra upp tempot till 4:45 hela tiden, det kändes dessutom ganska bekvämt. Intressant...  undrar vad det kan betyda för Yddingeloppet!

Och på kvällen var det dags att bege sig till SATS Spårvägshallarna för Bloggar om Tränings lilla event "Starka skidåkarben". Vi var 15 stycken som kastade oss ut i ett härligt cirkelfyspass som Jessica hade satt ihop. Först en noggrann uppvärmning med lite rörlighet och lite pulsövningar, sen var det stationsträning. 3-4 st på varje station och 3 övningar på varje - en i var sin ände av salen och en "transportövning" emellan. Som transport hade vi grodhopp, sprint, utfallsgång och jämfotahopp. Övriga övningar var plankan, sidoutfall med vridning, kålmasken med knä mot armbåge, hela situps (raka ben, armar till tår), russian twist, tricepsarmhävning med hopp (fötterna fram på utsidan av händerna), burpees och marklyft. 2 min på varje station, 10 sek vila/byte, två varv. Det var tufft!

Sen bjöd Sofy på en ond, ond övning som kallades "finska hopp". 3 x 1 minut på den med 30 sek vila. Jessica avslutade klassen med lite nedvarvning och stretch och så var det dags för en liten present från Blueberry, tack och hej och en dusch. Turligt nog (för mig) hade SATS juicebar fortfarande öppet där vid halv tio när jag var färdigduschad så jag passade på att peta i mig en god smoothie med granatäpple, gojibär, ginseng och hampaprotein. En fin kväll! Undrar hur benen känns i morgon - och på lördag :-D

Tack till Bloggar om Träning för ett bra träningspass!

1 kommentar:

Jessica sa...

Tack för att du kom och underbart bra jobbat!
Massa kramar
J