onsdag 31 oktober 2012

Löpvila - cyklar i stället

Ingen löpning just nu, visst är jag sugen på att springa men det känns som om kroppen mår bra av att få vila och restituera lite. Jag har cyklat till och från jobb tre dagar denna vecka och i morgon tänkte jag ta en sväng på gymmet innan jobbet och se hur det känns. Min ena höft är lite lätt grinig men jag tror inte det är nån större fara. Resten av kroppen känns helt okej.

På lördag är det special-NMT - ett fyratimmars marschpass. Avvaktar lite med planeringen tills Joakim har blivit naprapatkollad i morgon så att vi vet läget på det där löparknät.

Och så är det ju dags att boka en tid med PT-Malou igen så att jag får nya styrketräningspass med nytt fokus!

Förutom träningen är det mycket annat som snurrar just nu - stundande flytt, fullt ös på jobbet, planering av julledighet, snart tjänsteresa och allt det där vanliga i vardagen. I kväll väljer jag aktivt en time-out, stänger av datorn och fokuserar på att andas, bara vara. För att det behövs just i dag.

Inga kommentarer: