fredag 16 november 2012

Fredagsledig!

Efter 3½ dag på tjänsteresa där fokus mest har legat på att ta in information känns det skönt att vara ledig i dag och vila hjärnan lite. Däremot tänkte jag att kroppen skulle få jobba för det behövs!

Kom hem vid åttatiden i går kväll och lyckades i princip bara få i mig lite mat och kolla mailen innan det kändes som dags för sängen. Vägrade att ens vakna ordentligt när Joakim gick upp och åkte till jobbet, somnade om och vaknade typ 1½ timme senare i stället. Det kändes skönt att sova ut lite! Visst är det märkligt att det sliter så att bara sitta still i flera dagar - men hjärnan är på helspänn konstant för att hantera information på olika språk och på nåt sätt är man ju kvar "i tjänst" även när vi går ut och äter på kvällarna.

Min gamle chef som nu är tillbaka i tjänst hos huvudkvarteret erbjöd sig att skjutsa mig till flygplatsen i går och vi hade tid att fika också innan det var dags för mig att passera säkerhetskontrollen. Riktigt trevligt att få småprata lite! Sen var det mest bara seg väntetid innan det var dags att kliva ombord och överleva den där flygresan som jag fortfarande är måttligt förtjust i.

Morgonen är dimmig och grå men jag känner mig ganska energisk. Ska röja undan lite innan jag sätter mig på cykeln och drar till gymmet för ett tungt pass tänkte jag - och så har jag lite ärenden att klara av också så jag kommer väl upp i 20 km cykling i dag. Det blir bra!

Inga kommentarer: