lördag 10 november 2012

NMT - plankan, backintervaller och mycket skratt!

Lördag och dags för förmiddagspass med Ida. Ett lite härligt spontanplanerat pass för som Ida sa "Veckan har bara gått undan och så plötsligt var det lördag förmiddag". Så vi började med rask gång framåt och strax därpå kom kommandot "höger arm framåt" för det är exakt så Idas pass alltid börjar - jag undrar hur det går om vi börjar med vänster arm....

Efter lite uppvärmningsövningar av olika slag körde vi plankan vanlig, vänster, höger och sen joggade vi vidare. Ida hittade en lämplig brant backe till oss där vi fick krypa, gå björngång, åla och hasa oss upp och jogga ner. Lite mera plankan på det. Vi fortsatte ut till en lång flack backe (ca 300 m) där vi nu fick instruktion om att springa upp till toppen och tillbaka ner. Behövde vi vila mellan varven så fick vi köra burpees, situps, mountain climbers och rygglyft - 10 repetitioner av någon eller alla övningar. Samma sak gällde när man var klar, då fick man hålla på med de övningarna tills alla var klara. Backen såg snäll ut men den var kräkjobbig - Susanne sa att jag hade tagit ett extravarv men jag undrar jag, är helt övertygad om att jag bara räknade fem varv...

Sen sprang vi till en annan lämplig grässlänt och körde bålövningar och mera planka. Och så joggade vi tillbaka och pratade om Lucialoppet som vi har stora planer för :-) Stretch och 30 upphopp så var vi klara för dagen. Sjöblöta eftersom det var blött i gräset men väldigt nöjda!

Inga kommentarer: