fredag 16 november 2012

Stark!

Dagens styrketräningspass var ett pass som jag tror att Thomas satte ihop vintern 2010-2011. Ett varierat helkroppspass med benböj, utfall, hantelsnatch och diverse annat. Det var rätt roligt att köra passet igen och se att jag har blivit starkare!

Benböjen skulle vara djupa med 12 kg stång - jag körde med 20 kg stång overhead och fina och djupa blev böjen ändå. Utfall hade jag också kört med viktskiva över huvudet, 10 kg - ökade till 15 kg och det kändes inte helt hemskt så jag kanske ska ta 20 kg nästa gång. Frivändningar, 10-12 reps - jag testade med 20 kg och det funkade ganska bra, här kan man nog också smyga på lite mera vikt tänker jag. Har ju kört lågreps med 30 kg innan så lite till klarar jag nog.

Hantelsnatch och benpress med ett ben gick det också att öka ordentligt på, men när jag kom till superset med biceps och triceps i cablecrossen lyckades jag bara öka med 20% och det var ändå en kamp. Men det är inte muskelgrupper som har varit så mycket i fokus heller. Anyway, ett pass som absolut kan kännas utmanande om jag fläskar på lite och eventuellt kör lite färre reps för att klara högre vikt och bygga lite muskler.

Riktigt skönt var det att träna igen och så har jag cyklat strax över 2 mil också. Och umgåtts med mina katter och käkat tonfisksub och reparerat mina underställsbyxor. Bra dag så långt - och restaurangmiddag i kväll.

Inga kommentarer: