torsdag 22 november 2012

Ready to streak?

Nej, jag tänkte inte kubba in naken på en fotbollsplan nära dig. Men det är dags för en liten vinterutmaning - streak running! I dag är det Thanksgiving, och I från NMT-gänget postade för ett tag sen länken till amerikanska Runner's World's helgutmaning: Springa minst en mile om dagen (dvs 1,6 km) från Thanksgiving till och med nyårsdagen.

Så det tänkte jag att jag skulle göra - Sara håller på med streak running just nu och det verkar fungera bra. 1,6 km är ingen gigantdistans direkt men det måste göras varje dag.

Jag har satt upp följande regler för mig själv:
Jag SKA springa varje dag - det gills inte att "jag springer dubbelt så långt i morgon". Det SKA vara löpning, ingen powerwalk. De dagar jag tränar NMT gäller det som löpdistans, vi springer vanligtvis minst 3 km på ett pass så det känns inte som fusk. Löpband är okej liksom alla andra kreativa lösningar - lunchlöpning, kortrunda direkt från jobbet innan cykelturen hem eller vad jag nu kan hitta på. Och så ska jag ha roligt!

Dagens schema är rätt fullspäckat så det blir utmanande direkt. Yay!

1 kommentar:

Sofia sa...

Tack för tipset! Jag ska också ge mig på och springa varje dag framtill nyårsdagen