tisdag 20 november 2012

Tack för att det finns tjejgym!

Började dagen med att cykla i dimma, dis och mörker till gymmet. Där jag fick köa för att komma in strax före klockan åtta eftersom det stod ett helt gäng tonårsgrabbar som skulle in och träna. Och när jag väl var ombytt hade de totalt överbefolkat hela stora gymmet. Så då hämtade jag med mig 16 kg kettlebell in i tjejgymmet som var helt övergivet och så tränade jag därinne i stället helt enkelt. Tack för att den möjligheten finns :-)

Fick byta ut latsdragen mot stående rodd med viktskiva men annars gick det enligt plan - och jag kapade några sekunder på roundsen jämfört med förra veckan. Fast jag begriper fortfarande inte hur jag lyckades med 21-15-9 på the triple och full swing på 2:50 för en evighet sen, det är en kamp att komma under 3:30 tycker jag! Och kettlebell squat och burpees var riktigt hysteriskt jobbigt med två dagars NMT-pass sittande i lårmusklerna. Det är ordentligt stelt där nu kan jag bara säga...

Efter en ganska besvärlig arbetsdag cyklade jag hem i mera dis, dimma och mörker. Tur att man är "reflexfascist". Dubbla lysen fram och bak, löpartights med reflexer och en reflexväst på det. Vill helst inte landa under en buss eller lastbil för att jag inte syns i alla fall!

Inga kommentarer: