fredag 24 februari 2017

Åh #friyay. Solsken, träning, tillsammans!

I går var en lugnare dag med ett PT-pass ute på Bulltofta på morgonen, cykling i världens motvind till jobbet och cykling i världens medvind hem igen. Hemma landade Joakim och jag nästan samtidigt så vi kokade spaghetti och värmde rester av köttbullar i tomatsås till middag. Sen kom jag in i sån där fredagsfeeling som jag ofta får när Joakim kommer hem på fredagar - men jag upptäckte turligt nog att det faktiskt bara var torsdag! Således - träningsväskan packad, klockan ställd på ringning, läggdags i tid.

Jag hade räknat med att bli ensam men till min stora överraskning gick Joakim upp när jag gick upp och vi hade sällskap till gymmet. Ärligt talat var jag ganska glad för att slippa cykla för efter nattens blötsnöfall var det inte så himla mysigt på cykelvägarna!

Fredag = discofredag, det är sen gammalt ju. Alltså var det dags att mosa överkroppen i dag. Det var ganska gott om folk till min stora överraskning så jag värmde upp och körde lite prehab och sen haffade jag bänkpressen. Joakim haffade racket så vi kunde byta sen, typiskt bra. Bänkpress alltså - två veckor sen jag gjorde det sist och det märktes. Fy tusan som jag fick kämpa för att få upp stången fem gånger.... Efter att ha gjort mina 5x5 i bänkpressen fyllde jag på med några set smalbänk och så bytte vi plats, Joakim och jag.

Militärpress i racket. Fortfarande ett krig men i dag lyckades jag åtminstone ha viktskivor på stången och klara 5 x 5, bara en sån sak! Det blir man ändå lite lycklig av. Efter det var det dags för "alla små hantlar som finns" - sidolyft, dropset. Alltid lika roligt. 4 omgångar, 6 repetitioner och 5 olika vikter per set. Heja deltoideus!
I stället för smala armhävningar på Bosu körde jag några set mot bänk i dag och det gick faktiskt mycket bättre än jag trodde. Jag kanske lär mig ändå nu när jag övar flitigt! Som avslut blev det lite tricepspressar och bicepscurls i kabelmaskin och sen var det dags att säga hejdå till Joakim, ta en dusch och traska mot jobbet.

Fast jag hade ett lyxigt stopp på vägen. Vi brukar äta gemensam frukost på jobbet på fredagar och ha med oss bröd, pålägg, juice etc till kontoret men har de senaste månaderna kommit på att en av våra närmaste grannar serverar en utmärkt frukostbuffé! I dag bjöd min ena kollega på frukost hos Vårt Kök och det är good stuff. Nybakat bröd och müsliscones, pålägg, yoghurt, fruktsallad, ägg, juice... Riktigt härlig påfyllning efter ett träningspass!

Promenad i solsken till kontoret och jobb i lugn och ro. Sportlov och pågående kontorsflytt i huset = ganska lugnt för oss. Jag stoppade i lurarna, drog igång Spotify och knappade klart lönebokföringsfilerna och började på övriga månadsavslutsgrejer. Härligt! Lunchpaus med god fiskfärsbiff i matsalen, tillbaka till datorn och solljuset. Vips var klockan halv tre och jag packade ihop mina grejer och blev upphämtad av Joakim.

Vi hade nämligen världens mest romantiska fredagsdejt på gång...
Yes. Välja ut nytt golv till köket eftersom försäkringsbolaget har godkänt kostnaden och vi bara behöver stå för självrisken. Det är inte jättelätt men vi tog ett bra beslut tycker jag!

Vi hann handla en snabbis, åkte hem och chillade en timme medan laxen tinade och sen lagade vi laxfiléer fyllda med färskost och inlindade i parmaskinka och en helt fantastisk svamprisotto till. #friyay indeed!