fredag 26 augusti 2016

48 timmars arbetsvecka. Nu: nytt fokus!

Jag avslutade 48 timmars arbetsvecka klockan 12.30 i dag då jag lämnade kontoret och gick mot Malmö C. Det är helt galet. 48 timmar inkluderar visserligen transport och "ställtid" mellan mina två arbetsplatser men det är ändå en absurt lång vecka. Det är helt klart att jag inte kan fortsätta ha det så framöver och jag jobbar på att få en bättre balans i livet.

Från Malmö C åkte jag till Stockholm och befinner mig på 17e våningen med en fantastisk utsikt över stan. En ensam middag har jag avklarat och handlat lite nödvändigheter inför helgen, nu slappar jag i en skön fåtölj.
Eftersom jag var så pass trött gick tågresan främst åt till återhämtning (Spotify och en bra bok) och det blir nog ingen sen kväll direkt! I morgon behövs det energi.

För i morgon inleder jag min löpcoachutbildning hos Runacademy tillsammans med ett 60-tal ledare från resten av landet (mina medcoacher i Malmö är redan färdigutbildade) och kommer tillbringa helgen med fokus på löpning. Träningsfysiologi, löpteknik och coaching står på schemat, vi ska få ledarkläder och i morgon blir det gemensam middag för hela gänget.

Roligt, utmanande, lite läskigt för det är bara ett namn jag känner igen på listan. Å andra sidan är jag trygg i min kompetens i ämnet och går utbildningen som en uppdatering och en förberedelse på att coacha ett välgrundat koncept. Hotellboende i tre nätter säkerställer att jag inte har behövt stressa hit och inte behöver stressa hem, tre lugna nätter och tre hotellfrukostar blir perfekt. Shopping finns runt hörnet om jag skulle behöva något och när jag kommer hem på söndag är köket förhoppningsvis helt klart, då är det bara "piffet" kvar att göra!

Bloggar om utbildningen gör jag såklart - senast på tåget hem, vi får se hur pigg jag är efter en lång dag i morgon.


Inga kommentarer: