onsdag 3 augusti 2016

Gör sånt som förändrar!

I går var jag lite nere. Att vara själv är OK men i går kväll kändes det som att vara ensam och den känslan tycker jag inte om. I morse var jag grinig och irriterad för leveransen av kyl och frys kom över en timme senare än jag hade önskat mig och installationen tog lång tid och hela dagen blev försenad och klyddig liksom.

Men efter att jag hade jobbat klart (jag jobbade hemifrån på förmiddagen och åkte till kontoret före lunch) cyklade jag i sommarregnet ner till Pildammsparken. Sara bjöd på löpteknik och yoga. Jag tänkte att oavsett regn så funkar det ju att springa och så behövde jag inte nödvändigtvis yoga om det var för blött och kallt.

Vi var väl ett tiotal entusiaster som slöt upp för "pre-yoga run" och Sara drillade oss i löpskolning, rörlighet och koordinationslopp i en knapp timme. Jätteroligt, jättelagom, precis vad jag behövde. Det gjorde mig glad. Sen var det yogadags och regnet hade ökat på så vi yogade under ett enormt träd som erbjöd åtminstone lite lä men det droppade ändå. Lite meditativt att ligga i barnets position och känna dropparna mot ryggen ;-)

Efter en halvtimme avslutade Sara yogapasset för då började det droppa rent för mycket på oss. Jag cyklade hem i ljummet sommarregn och kände mig nöjd och glad och på betydligt bättre humör än tidigare under dagen. Bara för att jag var ute och gjorde nåt roligt - och där vädret inte spelade nån större roll för alla var lika engagerade i att ha ett bra träningspass.

Dyngsur och lite lerig efter yogan och cyklingen i regn hastade jag raka vägen upp i duschen och blev presentabel igen. Varm dusch och torra kläder är skönt och lite mat i magen kändes också bra så humöret är på uppgång igen.

Inga kommentarer: