onsdag 10 augusti 2016

Inte alltid som planerat....

Den här veckan är det verkligen kaos i schemat och jag får styra om och täcka upp och fixa och dona men det löser sig alltihop.

I går skulle jag ha haft en morgonkund men det blev en ombokning av det passet. Funderade på om jag skulle ta sovmorgon eller passa på att träna själv - träna själv blev det självklara svaret med ett kortare överkroppspass på en knapp timme. Axelprehab, snedbänk, militärpress, sidolyft, smala armhävningar, tricepspress och bicepscurl. Klart!

Lyckades ändå vara på jobbet före klockan nio med frukost i högsta hugg och ett leende på läpparna. Jobb och jobb, cyklade sen hem strax efter tre och fixade kylskåpsrensningsomelett för att ladda inför kvällens aktivitet. Klädbyte och bil mot Lund för att instruera NMT. Där väntade 6 pigga medlemmar som fick sig ett härligt blandat pass med diverse fysövningar och utmaningar för både hjärna och kropp :-D

Hemma och lite telefonsamtal och kvällsmål och sen var det läggdags. För det där morgonpasset från igår hade flyttats till i dag 06.45....

Det innebar väckarklocka strax före halv sex i dag och en förberedd smoothie i kylen så att jag bara snabbt kunde förse mig med energi innan jag satte mig på cykeln en halvtimme senare. Mot gymmet i motvind alltså. Tack gode gud för att 7-11 bredvid gymmet öppnar redan sex och kunde förse mig med en latte och en croissant som jag hann tugga i mig innan vi körde igång.

08.15 hade jag betat av två PT-kunder, fixade i ordning mig för kontoret och drog dit. Tänkte att nu är jag ledig sen när jag kommer hem. Fast nä - för cirka två minuter senare dök det in ett sms om behov av vikarie på kvällens NMT. Okej, sa jag, jag kan ta kvällens pass men då behöver jag bli av med morgondagens för jag orkar inte jobba fyra kvällar på raken. Vi schemapusslade lite och det löste sig lätt. Bra kollegialt samarbete!

Det innebar då att jag i stället för att cykla hem och chilla cyklade hem och åt mellanmål och förberedde NMT. Och det ösregnade ute en halvtimme efter att jag klev in. Så lagom pepp på att instruera NMT och bli helt dyngsur när jag visste att jag behövde åka och handla sen! Men givetvis löste det sig för regnet lättade och slutade helt en kvart inne i passet så jag hade hunnit torka igen sen. Det blev ett bra pass med lite backar och lite roliga fysövningar och alla deltagare var nöjda efteråt fast de gnällde över potentiell träningsvärk i benen. Jaja, lite ska ni ju känna av att ni har tränat tycker jag ;-)

Handlade lite nödvändigheter och åkte sen hem och drack te och åt kvällsmacka och nu regnar det igen. I morgon har jag sovmorgon (det är när jag börjar jobba först klockan åtta det blir så!) och ledig kväll :-D Kan bara bli en bra dag! Visserligen finns det en del grejer som jag behöver fixa i morgon som inte har blivit gjorda i veckan. Tvätta, köra diskmaskinen, handla kattsand...men det känns som ledigt ändå!

Inga kommentarer: