fredag 14 oktober 2016

Discofredag. Helg. #friyay

Men ja. Jag lyckades ta mig upp, slänga i mig en knäckemacka och en dos aminosyror, cykla till gymmet och vara där före sju. För att träna bara för min skull. Jag har saknat att ha den tiden som "egentid" (kan man ens prata om egentid när man är ensam hemma måndag till fredag??) och att fokusera på min egen träning.

Egentligen borde jag ha kört benpass men jag ska springa långpass med Runacademy i morgon så jag valde att köra ett riktigt discopass i stället. Vilket alltid är roligt, inte så funktionellt kanske men jag behöver inte vara så strikt på varje pass. Viktigare i dag var att jag tog mig dit och hade kul i gymmet!

Jag var redan ganska genomvarm i kroppen efter en knapp halvtimmes transportcykling men körde lite rörlighet med kvastskaft för att jobba igenom axlar och bröstrygg. Dagens prehab blev sedvanliga axelrotationer i kabelmaskin samt några set omvända kryssdrag.

Sedan jobbade jag bänkpress och smalbänk. Axelpress med hantlar i stället för smith-maskin så jag tydligt känner var jag blir instabil nånstans. Sidolyft - inte dropset i dag utan bara vanliga sidolyft med hantel, en sida i taget. Fyra set med maxning av smala armhävningar på bosu - hej triceps... Vanliga tricepspressar med rep i kabelmaskin och bicepscurls i kabelmaskin för att variera mig från "the 21" som jag tenderar att bli ohälsosamt förtjust i. Omväxling är nyttigt, har jag hört....

Sen blev det dusch i lugn och ro och vidare transport till kontoret. Där bjöds det både på frukost, fika som tack för en bra utbildning i måndags och en produktlansering så det var en livad dag! Cyklade hem vid två i helt galen motvind, det tog typ 10 minuter längre än vanligt, då var Joakim redan hemma. Vi handlade, lagade mat och nu är det helg. Välförtjänt - precis som glassen i går.


Inga kommentarer: