lördag 29 oktober 2016

Hell week? Eller bara en "normalvecka"? Tack, kroppen!

Den här veckan har jag hunnit med mer träning än vanligt det senaste halvåret (alltså undantaget veckan på Playitas då men det är liksom ett specialfall). Förutom att jag cyklat alla transportsträckor hela veckan vilket blir ungefär 10 mil så har jag kört ett intervallpass med Runacademy, sprungit ett löpskolningspass med kund, hunnit med tre styrketräningspass enligt sedvanlig tresplit och så var jag med på NMT-passet i förmiddags. Det enda som saknas är ett långpass och det kastar jag in i morgon då jag springer Yddingeloppet på ett förhoppningsvis komfortabelt och ganska kravlöst sätt. Typiskt bra :-)

Dagens NMT-pass var endorfiner, mjölksyra, prassliga höstlöv, friska vindar och glada endorfinleenden. Joakim hade ansvaret och jag behövde bara följa med. I vanlig ordning kör Joakim högt tempo redan på uppvärmningen, ibland går det åt pipsvängen (bokstavligen för att andningen inte hänger med) men ibland (som i dag) går det bra.

Vi inledde med lättare uppvärmningsövningar följt av björngång upp och ner i trappa (läskigt med huvudet först nerför betongtrappa men jag gör det åtminstone). Sen blev det ruscher varvat med ålning på fältet och det bäddar ju för att en blir lite flåsig... Sen fick vi asa runt uppe i snårskogen och krypa över och under lite bänkar och grejer och så blev det cirkelfys en stund. Mountainclimbers följt av upphopp följt av chins ger också lite flås kan jag meddela! Liten transportsträcka följt av en backslinga där vi körde knäböj på toppen vid varje varv. Sist men inte minst en backsprint uppför den brantaste biten. Japp. Returtransport med olika jägarmarschvarianter, även här inkl. sprinter. 27 upphopp och så stretch. Puh. Trött, lite lerig och med ett brett leende kunde jag åka hem.

Jag är lite osäker på hur det där med 12 km ska gå i morgon men det kanske bara tar lite längre tid. Benpass i går och NMT i dag kan ju onekligen resultera i lite småsega ben men det är inte hela världen. Det är bara ett sätt att få till ett roligare långpass :-) Kroppen känns okej, jag är tacksam för att den håller så bra!

Inga kommentarer: