onsdag 21 december 2016

Benpass. Gomorron!

Ärligt talat var jag inte jätteintresserad av att gå upp när klockan ringde. Särskilt inte när det låg en sängvarm sambo och snusade bredvid. Men jag hade ju en plan så efter någon minuts fundering masade jag mig ändå upp. Hoppade i framplockade kläder, linser i, tandborstning, frukost, iväg.

Gymmet var hyfsat lugnt och efter lite rörlighetsövningar haffade jag böjracket och drog igång. Dagens plan var att köra frontböj och marklyft. Jag började med två lätta set frontböj med bara stången för teknikens skull och sen blev det 5 x 5 med högre vikt. Samma koncept på marklyften, inga konstigheter där heller.

Sedan fortsatte jag med lite aktivering av den där rumpan, ni vet. Utfallsgång med rotation och med viktskiva över huvudet. Baksidorna fick sitt med fyra set "finnen". Kommer antagligen kännas i morgon! En liten pulshöjare i form av 8 x 20 sekunder med airsquats aka knäböj med hopp la jag också in och avslutade med magliggande benlyft på bollen och tåhävningar. Sammantaget kändes det som ett riktigt bra pass trots inledande "osug" och i vanlig ordning ångrar jag aldrig ett träningspass.

Efter träningspasset bar det vidare till kontoret och där började jullugnet så sakteliga sänka sig nånstans efter lunch. Julhälsningar rasslade in i mailboxen men för övrigt var det inte jättemycket action utan det fanns tid att avsluta grejer och förbereda för månadsavslutningen i rätt ordning. Plus ett kort samtal med veterinär om Herr Katt som ska till tandläkaren i morgon. Om allt går som jag har tänkt hinner jag städa mitt kontor under dagen i morgon också så jag kan komma tillbaka till ett prydligt skrivbord efter nyår. Drömläge ju:-)

Efter jobbet hann jag hem en kortis, konstaterade att telefonen blev kvar på kontoret (lite besvärligt men inte tillräckligt för att jag orkade lägga tid på att hämta den), drack te och stack sen bort till frisören för en snabbtrimning inför julen. Skönt att ha det fixat! Middag i soffan med sällskapliga katter och så tog jag tag i lite undanplock så att vi får det lite lättare med julstädningen sen. Det var vad orken räckte till i kväll helt enkelt, jag ser fram emot lediga dagar nu!

Så kan jag passa på att tipsa om att Anna kör "21 dagar med yoga" även i år med start på juldagen - ska du vara med? Jag ska :-)

Inga kommentarer: