måndag 26 december 2016

Do more of what makes you happy. För femtielfte gången....

I dag började jag dagen med lugn frukost med gott om tid. Sen drog vi på oss löparkläder och åkte ut till Bokskogen där Sara hade aviserat ett annandagsbackpass! 90 minuter som omfattade 3 km uppvärmningsjogg, en rejäl portion löpskolningsövningar och stegringslopp och så intervaller på ett backvarv - från 5 och upp till 10 varv efter form och lust. Jag tyckte det räckte med fem, Joakim hängde med de som sprang flest. Nedjogg, hemfärd, påfyllning.

Lunch på diverse julrester och sedan landade vi i soffan. Soffhäng, te, katter, bok, chokladpraliner och slökoll på "Ghostbusters" medan det mörknade ute och stormen närmade sig. Där och då tänkte jag att jag inte kunde tänka mig så mycket mer för att göra dagen perfekt. Löpning i skogen med glada människor, god mat, te och mina finaste i soffan. Sånt jag blir glad av, helt enkelt.

Julstress? Inte här :-)

Inga kommentarer: