måndag 12 december 2016

Nästan som hemma på Playitas ju

Ja, på träningsfronten alltså. På temperaturfronten diffar det sådär 24 grader just nu....

I dag har jag hunnit med att träna nästan lika mycket som man brukar hinna med på Playitas. Fast då behöver man inte hinna jobba också ;-) Väckarklockan ringde 05.38 och jag var nästan tacksam att få gå upp för jag hade sovit så otroligt dåligt och drömt så många konstiga saker så det räckte... Frukostsmoothie, ett ägg, en mugg te, kläder på och iväg.

9 km transportcykling blev uppvärmning för ett gympass med fokus på benen. Lite kortare pass och lite mindre arbete med snabbhet och uthållighet i dag för jag visste vad kvällen skulle bjuda på. Jag la fokus på att teknikträna marklyft och knäböj och körde 5 x 5 repetitioner med inte så jättetunga vikter för att känna på konceptet lite. Sen fyllde jag på med uppkliv på box, omväxlande sidoutfall (kliv från sidoutfall diagonalt fram till curtsey lunge och tillbaka) i lite högre tempo och så tåhävningar. Då har jag jobbat framsida, baksida, utsida, insida och vader/hälsenor. Good enough.

Vidare mot kontoret för en dags jobb med bl a möte om ett nytt hälsoprojekt och en massa generell administration. Sedan 9 km transportcykling hem.

Varma Joakimkramar, varmt te och mellanmål och lite återhämtningstid. Ombyte till NMT-vänliga kläder och 2,2 km transportjogg till Bulltofta. 75 minuter NMT som omfattade en hiskelig massa korta löpintervaller varvat med statiskt styrka, backintervaller i kossabacken och diverse annat spännande. Det gick snabbt och det var mörkt och det var bara att hänga med i svängarna utan att tänka för mycket. 75 minuter senare var vi klara, drog på oss reflexvästarna igen och joggade 2,2 km hem. Och jo, jag orkar med så mycket bara jag hinner fylla på med energi och vila lite mellan varven. Heja kroppen!

Ja det var den måndagen det! Jag hade tänkt morgonjogga i morgon men eftersom det blev transportjogg i dag och jag har ett löpcoachingpass i morgon eftermiddag så tror jag att jag byter morgonjogg till morgonyoga. Det kan nog vara välbehövligt. Morgonyoga, dusch och mysfrukost framför Luciamorgon, låter inte det som en bra start på dagen?

Inga kommentarer: