söndag 21 maj 2017

Glad löpcoach!

Flera av mina adepter sprang Göteborgsvarvet och olika rapporter har trillat in. Alla har gjort ett bra jobb. Fast mest berörd blev jag av meddelandet från en tonårsmamma - jag har coachat henne och hon har även köpt några pass till sin 15-årige son för att ge honom lite hjälp med löptekniken.

I går berättade hon att hon själv hade förbättrat sig med över 4 minuter på halvmaratondistansen. Och att sonen, som sprang Cityvarvet på dryga 4 km, hade förbättrat sin tid med FYRA minuter (det är nästan en minut per kilometer!) sen förra året och lyckligt sa "mamma, det är så coolt att jag har lärt mig springa i backar för jag sprang om alla!".

En blir ju nästan tårögd. Och tacksam över att just jag får göra just det jobbet som bjuder på så himla mycket "instant feedback". Tack!

Inga kommentarer: