tisdag 26 september 2017

Spring med ett gäng. Det fixar det mesta!

Efter att ha varit SJUKT grinig hela dagen och kvällen igår, ha sovit dåligt och varit grinig halva dagen i dag så vände det på eftermiddagen. Visserligen med hjälp av ett bra möte med min chef borta på Wayne's Coffee (och en finkaffe såklart!) och en lunchpromenad med kollegorna.

Jag var hemma och vände och stack ner till Bulltofta för kvällens program: Först ett ute-PT-pass och sedan sedvanlig tisdagkväll med Runacademy.

Inga konstigheter på kvällens pass, i alla fall inte för våra nya deltagare. De fick en uppvärmning, lite dynamisk rörlighet, introduktion till löpskolning och sitt första intervallpass med oss. Jag hade hand om medel/tuff grupp tillsammans med Jonna och vi sprang 2 x 6 x 60 sek med 30 sek vila och 3 min vila mellan våra två intervallserier. Intervaller på en minut med bara 30 sek vila är rätt så tufft och om några löpare har tyckt att de kanske hade svårt att bli trötta på passen de första veckorna så tror jag nog att de hann bli det i dag. Några kämpar mer med teknik, andra med flåset, vissa med styrkan att faktiskt hålla ihop kroppen när det går undan, men alla jobbar seriöst för att bli bättre löpare och det är jätteroligt!

Så sen kom jag hem och var faktiskt nöjd och glad med dagen och till på köpet lite fysiskt trött av att ha fått springa intervaller. Dessutom har Joakim hört av sig och är tillbaka i tryggt förvar efter en vecka ute på övning så nu är jag lite lugnare i skallen också och tänker att jag får sova i natt.

Inga kommentarer: