lördag 27 januari 2018

Men JA!

Vaknade till ljudet av regn vid sexsnåret men somnade om och vaknade när klockan ringde strax efter sju. Lördagsfrukost med smoothie och croissant och nyhetsmorgon medan jag planerade dagens provapåpass. Med tanke på regnskuren förväntade jag mig bristande uppslutning men tji fick jag - för det stod fyra ordinarie medlemmar och åtta nyfikna provapåare uppställda när vi drog igång!

Jag älskar att ha provapåpass för det är vår möjlighet att inviga nya människor i hur roligt det är med NMT. Och roligt hade vi! Parövningar, enskilda övningar och gruppövningar om vartannat. Flås, svettdroppar, glada leenden och glittrande ögon. Jag gillar det skarpt. Dynamiken, träningsglädjen, viljan att fortsätta kämpa för att vi tränar TILLSAMMANS. Stort gilla på det! Leriga och glada tassade vi retur och pratade om medlemskap, träningstider och framför allt att det var roligt att träna i dag. JA!

Att få undan min egen träning var lite tuffare och det är det i princip alltid efter att jag har haft pass. Jag blir liksom opepp på att springa runt själv när jag ser hur roligt mina deltagare har och sen är det bara allmänt tungt att ta sig ut en gång till när jag har hunnit landa hemma. Men jag tog mig ut och igenom 8 km lugn löpning och sen var det bra med det!

Förutom att skrota i soffan med en bok har jag hunnit med att tvätta tre tvättar (varav en med leriga provapåvästar då...), duscha riktigt ordentligt i stället för mina vanliga tvåminutersduschar, fixa pizza till middag (pizzakit alltså, nån måtta får det vara!) och packa träningsväskan till i morgon. Så även om det känns som om jag har chillat hela dagen har jag hunnit med lite av varje och sista jobbet för i kväll är att diska undan och dra igång diskmaskinen. Och i morgon ska jag gymma och så tänker jag också att jag ska gå på kvällspasset på taekwondoklubben för att det är så gött efteråt. Yay!

Inga kommentarer: