tisdag 8 januari 2013

Modeorakel?

Eller inte. Som vanligt, alltså. För i den fina färdigpackade gymväskan i morse saknades det nämligen rena underkläder! Eftersom jag känner mig själv ganska väl ligger det alltid ett extra par rena trosor i väskan. Men en extra bh - nä. Och dagens jobbklädsel var inte av ett slag så att jag ville gå bh-lös. Däremot hade jag väldigt noggrannt packat en extra sport-bh att ha på cykelturen hem eftersom den jag cyklar till gymmet och sen tränar i oftast inte är så fräsch. Dagens outfit blev således en synlig knallturkos sport-bh under en stickad plommonlila tunika ovan på jeanstights. Fashion statement :-D

Dagens pass på gymmet blev överkroppspass eftersom jag inte ville plåga min stukade fot med tunga benböj och utfall. Verkade vara ett klokt beslut för det flöt på bra utom i militärpressen där jag kände att vänsteraxeln (musarm) inte riktigt var med. Turligt nog har jag kontorsmassage inbokad i morgon och Sonya brukar kunna lösa upp många spänningar så det ger sig nog! Ökade i bänkpressen och känner mig väldigt nöjd med det.

För övrigt har jag roat mig med att packa inför Blogger Ski Camp och känner mig vansinnigt orutinerad i att packa för längdåkning. Slalom, no problems, men längdåkning? Ingen aning om vad jag behöver. Gör ett försök i alla fall, så får vi se hur det går! Har packat ner tejp och linda till foten också för säkerhets skull, satsar dock på att det inte behövs. Jippi, vinteräventyr!

Inga kommentarer: