lördag 26 januari 2013

NMT - Good morning Campers!

Tidigt NMT-pass i dag - start redan nollåttatrettio. Såna omstuvningar i schemat händer emellanåt eftersom vi fortfarande har liiiite kort om instruktörer och ibland kräver logistiken lite flexibilitet. Så var det i dag. Men Ida och NMT-hunden Bisse mötte upp oss morgonpigga och glada och då kommer man i gång ganska snabbt!

Kallt var det - 6 minusgrader ungefär - och därför började vi inte uppvärmningen med gång utan vi småjoggade direkt i stället. Vi varvade jogg med upphopp, armhävningar och löpskolningsövningar tills vi kom ut på en finfin grusväg mellan hagar - jag visste inte ens att den fanns men okej, området heter ju Norra Fäladen så det finns väl en viss logik i att det finns lite djurhagar!

Här fick vi springa lite stegringslopp och flytlopp för att komma i gång. Sen var det dags för fyrahundringar - fyra stycken med aktiv vila emellan, dvs 10 burpees. Fyrahundringar är tufft i sig men varvat med burpees är det direkt plågsamt. Och även om Ida sa att det inte skulle vara ett kräkmedel och att vi inte skulle springa för fulla muggar så blir det tufft.

Kort vila och vätskepaus. Sen tvåhundringar, 6 stycken. Aktiv vila även här, fast med 5 situps, 5 armhävningar, 5 upphopp. Inte fullt så kräkjobbigt men tufft så det räckte. Och jag vågade inte riktigt dra på pga förkylningen för det känns fortfarande lite tight och jobbigt i luftvägarna emellanåt. Men jag höll nog ganska bra fart ändå tyckte jag.

Sen var det dags att jogga hemåt, men vi slängde in en liten ålningstävling. 4 personer i varje lag, varje person skulle åla lämplig sträcka och vi hade 2 minuter på oss. Inom dessa 2 minuter skulle alla ha ålat en sträcka och vi skulle dessutom vara klara vid 2 minuter. Fast vi fick inte använda klocka. Det är svårt att räkna sekunder och mitt lag missade rätt ordentligt :-D

Sen joggade vi tillbaka till parkeringen, stretchade och gjorde 23 upphopp. Det var ungefär vad vi klarade av i dag. Träningsvärken är fortfarande grym och de första upphoppen gjorde hiskeligt ont - som vanligt släpper det efter en kvarts uppvärmning men jag märker nu när jag har stelnat till lite igen att det ömmar finfint. Långpass i morgon. Jo. Det kan nog bli lite tungt!

Inga kommentarer: